Handelsbetingelser for Stellar Gaming ApS

Virksomhedsinformation
Stellar Gaming ApS
Adresse: Reventlowsgade 14 st, th, 1651, København
Telefon: +45 9396 3131
CVR: 44265524
E-mail: [email protected]

 

1. Parter

1.1 Disse handelsbetingelser gælder mellem køber (herefter "Kunden") og Stellar Gaming ApS 

2. Aftalens omfang

2.1 Disse handelsbetingelser finder anvendelse på alle køb af computere og komponenter, som er købt ved Stellar Gaming.

3. Priser og betaling

3.1 Alle priser er angivet i danske kroner (DKK) og inkluderer moms og eventuelle afgifter, jf. pkt. 3.5, medmindre andet er udtrykkeligt angivet.

3.2 Betaling skal ske ved købets gennemførelse via de tilgængelige betalingsmetoder på Stellar Gamings hjemmeside.

3.3 Stellar Gaming anvender QuickPay som betalingsudbyder. 

Betaling er således afgrænset til QuickPay betalingsmåder, og er som følger:

Mastercard
Visa
Google Pay
Apple Pay
MobilePay

Det bemærkes, at Stellar Gaming hverken modtager eller indestår for eventuelle håndteringsgebyrer, som de enkelte betalingsudbydere måtte pålægge Kunden. Eventuelle aflagte gebyrer refunderes ikke ved tilfælde af f.eks. Kundens fortrydelsesret eller ophævelse af købet. 

3.4 Når et køb aflægges af Kunden på Stellar Gamings hjemmeside (www.stellargaming.dk), vil købets pålydende beløb blive reserveret på Kundens konto. 

Beløbet trækkes først når varen er afsendt med den for aftalens gældende fragtmand. 

3.5 Lagringsmedier, herunder f.eks. SSD-drev, harddiske, computere og bærbare computere, er underlagt den til enhver tid gældende afgiftssats i henhold til blankemedieloven. 

Vederlagssatsen for 2024 er: 

Harddisk ≤ 128 GB 4,24 kr.
Harddisk > 128 GB 16,96 kr.
Tablet  47,70 kr.
Smartphone  47,70 kr.
Bærbar computer 47,70 kr.
Stationær computer 47,70 kr.

Hvor relevant, vil afgiften i den oplyste pris for Stellar Gamings produkter altid være inkluderet.

4. Produktionstid og ordrebekræftelse 

4.1 Ved køb af et produkt på Stellar Gamings hjemmeside, er Kunden indforstået med, at Stellar Gaming forbeholder sig retten til at annullere købet, såfremt følgende handelshindringer er til stede: 
Leveringstiden er længere end den aftalte produktionstid
Varen er udsolgt
Varen er udgået af leverandørens sortiment

4.2 I det tilfælde leveringstiden er længere end den aftale produktionstid, kan Stellar Gaming forud for annullering af købet kontakte Kunden med henblik på at udskyde produktionstiden. Kunden kan til enhver tid nægte at acceptere Stellar Gamings nye produktionstid, hvorefter aftalen bortfalder. 

4.3 I det tilfælde varen er udsolgt, kan Stellar Gaming forud for annullering af købet kontakte Kunden med henblik på at finde et produkt, der svarer til den udsolgte vare. I dette tilfælde bortfalder Parternes oprindelige aftaler, hvorefter Parterne indgår i en ny aftale om det pågældende produkt, som Kunden skal acceptere.

4.4. I det tilfælde varen er udgået af leverandørens sortiment, kan Stellar Gaming forud for annullering af købet kontakte Kunden med henblik på at finde et produkt, der svarer til den udgået vare. I dette tilfælde bortfalder Parternes oprindelige aftale, hvorefter Parterne indgår i en ny aftale om det pågældende produkt, som Kunden skal acceptere.

4.5 Ved indgåelse af køb og aftaler via Stellar Gamings hjemmeside (www.stellargaming.dk), er Kunden indforstået med, at købet er betinget af Stellar Gamings endelige ordrebekræftelse. 

Ordrebekræftelsen afsendes til den af Kundens oplyste email. 

4.6 Den aftalte produktionstid på det valgte produkt løber fra det tidspunkt, hvor ordrebekræftelsen er afsendt til den af Kundens oplyste mail. 

4.7 Kunden er indforstået med, at Stellar Gaming forbeholder sig retten til at afgive ordrebekræftelsen inden for 24 timer fra købstidspunktet alle dage (mellem kl. 09.00 – og 17.00). 

Afgives en ordre f.eks. kl. 21.00, løber fristen til at afgive en endelig ordrebekræftelse således først fra kl. 09.00 den næstfølgende hverdag. 

4.8 I det tilfælde Stellar Gaming afviser eller på anden måde undlader at afsende Kunden en ordrebekræftelse, er købet ikke bindende for Parterne. Det reserverede beløb for købets pålydende vil herefter straks blive frigivet. 

4.9 Produktionstiden er altid eksklusiv eventuel leveringstid på et produkt. 

Til eksempel: 
Produktionstid = 4-5 dage
Leveringstid = 2-3 dage
Forventet leveringstid + produktionstid = 6-8 dage. 

5. Levering

5.1 Levering af produkter vil blive foretaget i overensstemmelse med de oplyste leveringstider på Stellar Gamings hjemmeside. 

5.2 Kunden bærer ansvaret for korrekt opgivelse af leveringsadresse og eventuelle ændringer heraf.

5.3 Når produktet er afsendt med den for aftalens valgte fragtmand, overgår risikoen for produktets hændelige undergang, beskadigelse eller værdiforringelse til Kunden. 

Som en service kan Stellar Gaming bistå Kunden i at få produktet erstattet af pågældende fragtmand. 

6. Fortrydelsesret

6.1 Kunden har ret til at fortryde købet inden for 14 dage efter modtagelsen af varen i overensstemmelse med forbrugeraftaleloven.

6.2 Hvis Kunden ønsker at fortryde sit køb, skal Kunden udfylde fortrydelsesblanketten forefindende på vores support side (link: https://client.support.stellargaming.dk/servicedesk/customer/portal/1/group/1/create/4). Alternativt kan Kunden skriftligt underrette Stellar Gaming om ønsket om at fortryde købet på [email protected]. Underretningen skal indeholde kontakt oplysninger på Kunden, samt ordrenummeret som fortrydelsen angår. 

6.3 I tilfælde af Kundens fortrydelsesret, skal varen tilbageleveres for egen regning i væsentlig samme stand, som varen blev modtaget. Dette indebærer, at varen indpakkes i samme emballage, som varen blev modtaget, og tilbageleveres på samme forsvarlige og betryggende måde, som varen blev modtaget. Dette gælder uanset om emballagen er brudt.

6.4 Ved tilbagelevering af varen, overgår risikoen for varens hændelige undergang, beskadigelse eller værdiforringelse til Stellar Gaming, når varen er overgivet til den for aftalens valgte fragtmand. 

6.5 Kunden hæfter imidlertid for eventuelle mangler eller værdiforringelser, som Kunden måtte have forårsaget ved afprøvelse eller på anden måde besigtigelse af varen. 

6.6 Ved specialfremstillede computere har Kunden som udgangspunkt ingen fortrydelsesret. 

Ved specialfremstillede computere forstås en computer, som Kunden har konfigureret via Stellar Gamings hjemmeside, herunder f.eks. konfiguration af: 

Processor (CPU)
Grafikkort (GPU)
Ram
Strømforsyning
Bundkort
Harddisk
Kabinet
Køling

Stellar Spark SeriesStellar Nova Series eller Stellar Elite Series, er generiske produkter, som altid er omfattet Kundens fortrydelsesret. 

7. Reklamationsret og Garanti

7. Reklamationsret og Garanti på Gaming PC'er

7.1 Hos Stellar Gaming ApS gælder købelovens regler for varekøb, hvilket indebærer en 24 måneders reklamationsret på varer, herunder vores gaming PC'er, fra leveringsdatoen. Denne ret gælder ikke for ydelser.

7.2 Hvis du oplever problemer med din vare, kan du kontakte os på +45 9396 3131 eller via e-mail på [email protected]. Ved køb af flere varer i én ordre, gælder reklamationsretten fra leveringsdatoen af den sidste vare.

7.3 Reklamationsretten antager, at fejl eller mangler, der opstår inden for de første 6 måneder efter levering, har eksisteret ved levering. Ved en berettiget reklamation har du mulighed for at få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et nedslag i prisen.

7.4 Alle vores gaming PC'er kommer med en standard 24 måneders garanti fra leveringsdatoen. Denne garanti dækker fabrikationsfejl og hardwaremæssige defekter under normal brug.

7.5 Garantien dækker ikke skader forårsaget af ekstern påvirkning såsom væskeskader, fysiske skader, skader fra elektriske overspændinger, eller skader som følge af brug i et miljø, der ikke lever op til de almindelige betingelser for elektronisk udstyr.

7.6 Coilwhine betragtes som en normal karakteristik af visse hardwarekomponenter og er derfor ikke dækket under hverken garantien eller reklamationsretten.

7.8 Bortfald af Garanti og Reklamationsret

7.8.1 Garantien og reklamationsretten bortfalder i følgende tilfælde:

a. Uautoriserede Ændringer: Hvis produktet har gennemgået ændringer, reparationer eller modificeringer af kunden eller tredjeparter uden forudgående skriftlig tilladelse fra Stellar Gaming ApS.

b. Misbrug og Uegnet Anvendelse: Hvis skaden er forårsaget af kundens misbrug, såsom unormalt brug, uforsvarlig håndtering, udsættelse for ekstreme temperaturer, fugtighed, væskeskader, fysisk skade, eller brug under forhold, der ikke er i overensstemmelse med produktets anvisninger.

c. Softwareproblemer: Skader eller fejl som følge af uautoriseret software, virusinfektioner, eller brug af piratkopieret software.

d. Overclocking og Uegnet Hardware-modifikation: Skader som følge af overclocking, forkert installation af hardware eller brug af inkompatible komponenter.

e. Naturskader og Eksterne Begivenheder: Skader som følge af force majeure-begivenheder, herunder men ikke begrænset til naturkatastrofer, brand, oversvømmelse, lynnedslag, og krigshandlinger.

f. Tab af Serienumre eller Identifikationsmærker: Hvis serienumre, garantimærkater eller identifikationsmærker er blevet fjernet, ændret eller gjort ulæselige.

7.8.2 For at undgå tvivl, bortfalder garantien ikke ved normalt slid eller naturlig ældning af produktet.

7.8.3 I tilfælde af bortfald af garantien eller reklamationsretten, vil Stellar Gaming ikke være forpligtet til at yde gratis reparation eller udskiftning. Kunden kan dog tilbydes reparation eller udskiftning mod betaling.



Reklamationer og Garanti skal altid ske skriftligt, og via Stellar Gamings reklamationsformular forefindende på: https://support.stellargaming.dk. Ved udfyldelse af formularen modtager Kunden en kvittering for reklamationen. 

8. Kundens mangels beføjelser 

8.1 Hvis et produkt er behæftet med fejl- eller mangler, har Kunden ret til at få fejlen- eller manglen udbedret inden for rimelig tid og uden omkostning for Kunden. 

8.2 Stellar Gaming afhjælpningspligt indtræder først, når kunden har reklameret inden for rimelig tid, og reklamationen er accepteret af Stellar Gaming. 

8.3 Stellar Gaming skal tage stilling til Kundens reklamation inden for rimelig tid, og ikke senere end 10 hverdage fra reklamationstidspunktet.

9. Stellar Gamings rettigheder og pligter

9.1 Stellar Gaming forbeholder sig retten til at beslutte, hvordan reklamationer over fejl- og mangler skal udføres. Det står herefter Stellar Gaming frit, om afhjælpning af fejl- og mangler skal ske gennem teknisk udbedring, omlevering eller ophævelse af købet. 

9.2 Ved afhjælpning af teknisk komplekse fejl- og mangler, er Kunden indforstået med at udbedringen kan varer længere tid. Dette skal ses i sammenhæng med, at det kan være nødvendigt at bestille specialdele hjem for at udføre en korrekt og effektiv udbedring af fejlen. 

9.3 Stellar Gaming forbeholder sig retten til at afvise at udføre en reklamation, hvis det efter undersøgelse af fejlen- eller manglen viser sig, at fejlen- eller manglen er forårsaget af Kunden selv, eller Kundens forhold i øvrigt, f.eks. ved forkert anvendelse af produktet, herunder overclocking, manglende vedligehold, kortslutning ved overlast i elnet eller lynnedslag m.fl.

9.4 I fald reklamationen afvises på baggrund af de forhold som beskrevet under pkt. 8.3, kan Stellar Gaming opkræve et undersøgelsesgebyr på 399 kr. inkl. moms, som Kunden er pligtig til at betale efter påkrav. 

10. Force Majeure 

10. 1 Stellar Gaming er ikke ansvarlig for forsinkelse eller manglende præstation af varer eller ydelser som følge af Force Majeure, herunder, men ikke begrænset til, naturkatastrofer, brand, oversvømmelse, krig, terrorhandlinger, strejker, arbejdskonflikter, leverandørsvigt eller andre lignende begivenheder. 

10.2 I det tilfælde en Force Majeure-begivenhed til hinder for aftalens opfyldelse eller forsinkelse, skal Stellar Gaming straks meddele Kunden herom. Stellar Gaming forpligtes samtidigt til at anslå den forventede varighed af forsinkelsen eller om aftalens bortfald. 

10.3 Stellar Gaming er uanset punkt 10.1 og 10.2, forpligtet til at gøre sit bedste for at minimere virkningerne af Force Majeure og genoptage opfyldelsen af Stellar Gaming forpligtelser så snart som rimeligt muligt og straks efter Force Majeure-begivenhedens ophør. 

10. 4 Hvis det anslås at Force Majeure begivenheden varer i mere end 30 dage, har begge parter ret til at opsige handelsaftalen ved skriftlig meddelelse uden ansvar for begge nogen af parterne. 

Meddelelse skal til Stellar Gaming ske til [email protected] og til Kunden ske til Kundens oplyste e-mail adresse. 

11. Persondata

11.1 Stellar Gaming behandler persondata i overensstemmelse med gældende GDPR-lovgivning. Kundens oplysninger vil kun blive anvendt til ordreafvikling og vil ikke blive videregivet til tredjepart uden Kundens samtykke.

11.2 Enhver personoplysning om Kunden kan til enhver tid kræves slettet.

11.3 Anmodning om sletning af personoplysninger skal rettes skriftligt til Stellar Gaming på [email protected]

12. Ansvarsfraskrivelse

12.1 Stellar Gaming påtager sig intet ansvar for tab eller skade, der opstår som følge af kundens brug af de købte produkter.

13. Lovvalg og værneting

13.1 Enhver handel foretaget ved Stellar Gaming er underlagt dansk ret og dansk værneting. 

13.2 Enhver tvist mellem parterne skal forsøges løst i mindelighed. Hvis dette ikke er muligt, skal tvisten afgøres ved Forbrugerklagenævnet. Link til klageportalen findes her: (https://kpo.naevneneshus.dk/Public/Home/ChooseLoginProvider?returnUrl=https://kpo.naevneneshus.dk/External